۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۵

امام جمعه شاهرود:

دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد شاهرود ایجاد شود

دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد شاهرود ایجاد شود

شاهرود-امام جمعه شاهرود بابیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در بیانیه گام دوم انقلاب باید با جدیت بیشتر دنبال شود، گفت: دبیرخانه دائم کمیته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد شاهرود ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی شامگاه سه‌شنبه در مراسم وحدت بین حوزه و دانشگاه با موضوع علم و پژوهش و راه‌های دست‌یابی به مقام مرجعیت علمی جهان از منظر بیانیه گام دوم انقلاب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه می‌بایست برای تداوم این‌گونه جلسات به عنوان پیشنهاد دبیرخانه دائم کمیته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد شاهرود ایجاد شود، ابراز داشت: با این اقدام زمینه استقلال جلسات در موضوعات مختلف فراهم و فرصت بهتری برای جمع‌بندی نظرات مطرح خواهد شد.

وی بابیان اینکه مشارکت طلاب دانشجو در کمیته وحدت بین حوزه و دانشگاه اقدام خوبی است، افزود: در نهایت آینده دو نهاد دانشگاه و حوزه توسط همین دانشجویان رقم خواهد خورد لذا می‌بایست همین دبیرخانه زمینه حضور آن‌ها را در کنار هم فراهم کند.

امام جمعه شاهرود به شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و بابیان اینکه ایشان دیوار بلند بی اعتمادی که دشمن می‌خواست بین حوزه دانشگاه کشیده و آن‌را مستحکم کند را از بین برد، ابراز داشت: امروز می‌بایست با زیرکی بتوانیم این وحدت را نه در حد حرف شعاری بلکه به صورت عملیاتی ادامه دهیم.

امینی بابیان اینکه در گام اول انقلاب برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه علاوه بر سرمایه‌گذاری هزینه‌های بی‌شماری از جمله شهادت افرادی نظیر دکتر مفتح را دادیم، تصریح کرد: ایجاد نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در گام اول انقلاب زیرساخت بسیار مهمی بود که می‌بایست در گام دوم تداوم یابد زیرا این نهاد در مسائل مختلف از جمله وحدت حوزه و دانشگاه کارکرد بسیار مهم دارد.

وی بابیان اینکه حوزه و دانشگاه با وحدت می‌تواند خدمت شایسته ارائه کند، افزود: دو قشر دانشجو و طلاب در عرصه‌های مختلف طی گام نخست انقلاب تأثیرگذاری کردند که می‌بایست در گام دوم گسترش بیشتری پیدا کند در عین حال وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب تقویت شود و هفت‌بندی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند و به همه نسل جوان مربوط خواهد بود یقینا این دو نهاد در همه این بندها می توانند نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر 4800905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha